Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

53 procent Nederlandse organisaties mist inzicht in klantprofiel

by admin on augustus 31, 2017

Baarn, 31 augustus 2017 – Ruim de helft (53%) van de Nederlandse organisaties heeft geen buyer persona’s gedefinieerd. Daarnaast geeft 14 procent aan überhaupt geen idee te hebben wat een buyer persona is. 33 procent heeft de stap al wel gezet en de klantprofielen in kaart gebracht. Dit blijkt uit onderzoek van Marcommit, allround PR- en marketingbureau, onder 367 verantwoordelijken voor marketing, sales of PR. Voor de organisaties waar buyer persona’s in kaart zijn gebracht, geldt dat een kwart van de marketingafdelingen de persona’s niet met de rest van de organisatie deelt.

Commerciële tool
28 procent van de organisaties die buyer persona’s opgesteld heeft, deelt deze met het hele bedrijf. 46 procent kiest ervoor om ze alleen met de commerciële afdelingen te delen. Grote organisaties (vanaf 250 medewerkers) lopen voorop bij het in kaart brengen van hun klanten; 40 procent heeft buyer persona’s gedefinieerd. Tegelijkertijd komen de profielen in 32 procent van de gevallen ook hier niet verder dan de marketingafdeling. Daarnaast is het niet zo dat hoe groter de marketingafdeling is, hoe beter men het voor elkaar heeft. Van de afdelingen met 10 tot 25 fte heeft 65 procent de buyer persona’s in kaart, voor afdelingen met meer dan 25 fte is dat slechts 37 procent.

Eline Visser, managing director van Marcommit: “Buyer persona’s zijn de leidraad voor alles wat een organisatie doet, van productontwikkeling en marketing tot accountmanagement en support. Ook voor de invulling van de inbound marketingstrategie is een waarheidsgetrouwe buyer persona de basis. Marketingafdelingen zouden zich meer moeten realiseren dat de hele organisatie profijt heeft van het opstellen van de buyer persona’s. Het helpt de marketingafdeling meer resultaat uit haar inspanningen te halen, omdat klanten op het juiste moment van de juiste informatie worden voorzien. Dit biedt vervolgens ook kansen voor de salesafdeling, omdat zij de beschikking krijgen over beter gekwalificeerde leads. Uit ons onderzoek bleek eerder al dat een betere samenwerking tussen sales en marketing bovenaan de wensenlijst staat. Het definiëren van de buyer persona’s is hierin een belangrijke stap.”

Het whitepaper ‘Meetbaar marketingsucces met engagement hacking’ biedt meer inzicht in de rol van inbound marketing bij het versterken en uitbreiden van relaties. Dit whitepaper is te downloaden via: http://www.marcommit.nl/whitepaper-meetbaar-marketingsucces-engagement-hacking/

—–
Over Marcommit
Marcommit gelooft in de kracht van engagement. Het Marcommit-team zoekt altijd proactief naar opvallende campagne-onderwerpen, slimme oplossingen en spot zoveel mogelijk kansen om de doelstellingen van klanten te bereiken. Of je nu een merk wilt uitbouwen, opinieleiderschap wilt claimen, een product of dienst wilt introduceren, content nodig hebt om campagnes te ondersteunen, nieuw talent wilt aantrekken, leads wilt genereren of een nieuwe doelgroep wilt aanspreken, Marcommit zet zijn tanden erin.

Marcommit is een allround PR- en marketingbureau, actief in de Benelux, met een specialisatie in de ICT- en HR-branche. Tot het klantportfolio behoren organisaties als: Gemalto, Unique, SAP Hybris, Raet, OnGuard, CRM Partners en Qlik.

Kijk voor meer informatie op: www.marcommit.nl