Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

8 op de 10 IT-beslissers in Nederland waardeert een ‘nee’

by marcommit on maart 31, 2017

Nee-verkopen gezien als teken van kwaliteit, vertrouwen en gelijkwaardigheid

Geertruidenberg, 31 maart 2017 – Wanneer een zakenrelatie ‘nee’ verkoopt, heeft dat voor 80 procent van de IT-beslissers een positieve invloed op de mening over deze relatie. Zo vindt 38 procent dat nee-verkopen laat zien dat iemand de kwaliteit van zijn dienstverlening borgt. Voor 26 procent schept nee-verkopen een gevoel van vertrouwen en gelijkwaardigheid. Daarnaast beschouwt zestien procent nee-verkopen als teken dat gezamenlijke belangen boven die van de eigen business worden gesteld. Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek ‘Stand van zakenrelaties’ van myBrand, SAP-dienstverlener en -kennispartner, onder ruim 500 zakelijke beslissers.

Niet bij iedere IT-beslisser in Nederland valt nee-verkopen in de smaak. Voor vijftien procent is het een teken dat de zakenrelatie onvoldoende zijn best doet. Voor de overige vijf procent plaatst een nee-verkoop een zakenrelatie direct in zijn allergiezone, wat negatieve gevolgen kan hebben. 87 procent van de IT-beslissers geeft namelijk aan dat bij gebrek aan vertrouwen, de zakenrelatie beter beëindigd kan worden. Wanneer naar zakelijke beslissers in het algemeen wordt gekeken, geeft 77 procent aan nee-verkopen te waarderen. Met de B2B Relatiescan wordt vastgesteld hoe het met het vertrouwensniveau binnen een zakenrelatie gesteld is. Vervolgens wordt er een advies uitgebracht om de zakenrelatie te excelleren, zodat deze niet verloren hoeft te gaan.

“Nee-verkopen heeft vaak een positief effect op de zakenrelatie”, stelt Seger Theuns, Algemeen Directeur bij myBrand. “Het wordt gezien als teken van kwaliteit, gelijkwaardigheid en waardering van gemeenschappelijke belangen. Deze factoren leggen een goede vertrouwensbasis binnen een zakenrelatie. Dit is van grote waarde, want de mate van vertrouwen is bepalend voor het succes dat behaald wordt. Aangezien iedere zakenrelatie uniek is, is het van belang dat je goed op elkaars individuele behoeften ingespeeld bent. Met de B2B Relatiescan willen we organisaties hiermee verder helpen.”

Zakelijke beslissers die willen weten hoe hun zakenrelatie ervoor staat, kunnen de relatie tegen het licht houden met de B2B Relatiescan. Deze online tool is beschikbaar via http://b2brelatiescan.mybrand.nl en geeft naast inzicht in de kwaliteit van relaties, handvatten om de zakenrelatie naar een hoger niveau te tillen.