Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Belangrijkste verbeterpunt voor webshops is retourbeleid

by admin on augustus 30, 2018

Nederlanders willen daarnaast korting en een gepersonaliseerde customer experience

‘s-Hertogenbosch – 30 augustus 2018 – Nederlanders willen een online aankoop gratis kunnen retourneren bij een webshop. Daarnaast zien ze graag een makkelijke locatie om de items terug te brengen. Of nog beter: een retourpakket dat kosteloos thuis wordt opgehaald. 61 procent van de Nederlanders wil dat meer webshops een gemakkelijk retourbeleid hebben om de online ervaring zo positief mogelijk te maken. Dit blijkt uit een internationaal onderzoek van SAP onder 21.600 respondenten. Aan het onderzoek deden 1.000 Nederlandse respondenten mee.

Verbeter de customer experience
Hoe kunnen bedrijven de online ervaring voor hun klanten nog meer verbeteren? Naast een goed retourbeleid geeft 40 procent van de respondenten aan dat ze graag de mogelijkheid hebben om artikelen te passen of te testen voordat een aankoop wordt gedaan. Een fysieke winkel is dus belangrijk voor veel shoppers. Alleen een online shop? Geen probleem, de respondenten hebben nog een wens: 30 procent ziet graag dat een bedrijf meerdere opties van een product stuurt, zoals verschillende maten, zodat ze zelf thuis een vergelijking kunnen maken en de beste optie kunnen kiezen.

Nederlanders blijven Nederlanders
Het onderzoek laat meerdere gebieden zien waarin retailers kunnen verbeteren, maar wat zijn redenen voor een consument om wel op ‘kopen’ te klikken? Het zal weinig bedrijven verbazen: een melding over korting (47%). Een vermindering in de prijs haalt shoppers vaak over de streep. Klanten staan daarnaast graag in contact met het bedrijf waar ze de aankoop doen. Een kwart van de Nederlanders geeft aan dat wanneer vragen over een item goed beantwoord worden, dit ze overhaalt om een aankoop te doen. Een ander aspect van de customer experience die klanten graag op een website terugzien, is een overzicht van eerdere aankopen. Wanneer een organisatie laat zien dat ze dit in ogenschouw hebben, zegt 21 procent dat dit een aankoop ten goede komt. Een goede online ervaring zorgt hiermee voor een verhoogde aankoopintentie.

Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Customer Experience: “De resultaten van dit onderzoek laten een duidelijke wens van de consument zien voor een gepersonaliseerde customer experience. Het is dus tijd om hier gehoor aan te geven. Met de juiste technologieën is dit helemaal niet zo moeilijk meer te realiseren. Kies bijvoorbeeld voor een chatbot die de klant 24/7 te woord kan staan of gebruik Augmented Reality. Zo kunnen klanten zien hoe die nieuwe bank in hun interieur staat. Trek zo de klant over de streep om zijn aankopen voortaan bij jouw organisatie te doen. En wat korting op z’n tijd kan dus absoluut geen kwaad.”

——-
Over SAP
Als marktleider in bedrijfssoftware helpt SAP kleine, middelgrote en grote bedrijven met de stroomlijning van hun bedrijfsvoering. De oplossingen van SAP stellen organisaties in staat aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen, waardoor ze de concurrentie voor kunnen blijven. Op dit moment gebruiken meer dan 263.000 klanten software van SAP om winstgevend te opereren en duurzaam te groeien. Voor meer informatie kunt u terecht op www.sap.com.

Meer informatie
Marcommit
Arlieke Tammer
035-5822730
saphybris@marcommit.nl