Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

CRM Partners lanceert Dynamics 365 Anonymization app voor AVG

by CRM_Partners on maart 13, 2018

Met één druk op de knop het recht om vergeten te worden uitvoeren

Barneveld, 13 maart 2018 – Customer Engagement specialist CRM Partners lanceert een Anonymization applicatie die organisaties ondersteunt in het voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Met de app is het mogelijk om met één druk op de knop bepaalde persoonsgegevens uit Microsoft Dynamics 365 te verwijderen. Dit helpt bedrijven om te voldoen aan de nieuwe wetgeving, die onder meer voorschrijft dat personen het recht hebben om vergeten te worden. De applicatie is wereldwijd beschikbaar en te downloaden in de Appsource van Microsoft via: https://appsource.microsoft.com/en-us/product/dynamics-365/crm-partners-memberslife.b0d06c80-cbec-4a6f-9e06-60c46bf9c9c4. De app is een maand gratis te proberen.

Meer dan één functie

De Anonymization app verwijdert niet alleen de persoonsgegevens op verzoek van de klant. Ook het voldoen aan de bewaarplicht wordt vergemakkelijkt. Zodra de bewaarplicht is verlopen zorgt de app ervoor dat persoonsgegevens automatisch uit het CRM-systeem verwijderd worden. Daarnaast biedt de applicatie een oplossing voor nog een uitdaging. Het gebeurt namelijk nog vaak dat een testomgeving wordt ingericht door een kopie te maken van een productieomgeving. Hoewel dit een representatieve testdatabase oplevert, mogen klantgegevens niet voor dit doel gebruikt worden. De Anonymization app anonimiseert de persoonsgegevens, zodat deze wel gebruikt kunnen worden in testomgevingen.

De app wordt geleverd met een standaardinrichting gebaseerd op hoe de meeste CRM-systemen zijn ingericht. De velden die de app dient te anonimiseren, zoals e-mailadres en naw-gegevens, zijn echter gemakkelijk handmatig aan te passen naar de gewenste indeling.

Evert Jan van den Bosch, product manager bij CRM Partners: “Customer Engagement begint met het begrijpen en respecteren van de klant. Wij zien AVG als kans voor bedrijven om nog beter met hun klanten om te gaan. Een klantrelatie is immers gebaseerd op vertrouwen. Wij bieden in de vorm van de Anonymization app graag de helpende hand bij het efficiënt inrichten van bedrijfsprocessen om te voldoen aan AVG. Met als resultaat het vertrouwen en daarmee de klantrelatie naar een hoger niveau te tillen.”