Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Dozen een kostenpost of toch van toegevoegde waarde?

by admin on juni 3, 2020

Al eens nadacht over de eerste indruk die je doos maakt bij jouw klant. Kleine producten in te grote dozen is een veelgehoorde klacht in de e-commerce branche. Een doos is het eerst wat een klant ziet voordat als jouw product wordt afgeleverd. Het is daarmee een uitgelezen kans om een positieve impact te hebben in de customer journey van jouw klant.

De prijs van een doos vergelijken

Bij het vergelijken van de prijs van dozen is het in eerste instantie belangrijk om juist niet alleen te kijken naar de prijs van de doos. Het is vooral belangrijk om naar de verpakking en het proces in zijn geheel te kijken. Hoeveel tijd kost het om een product te verpakken? Hoeveel tape en vulmateriaal is nodig? Hoeveel dozen gaan er in een M3 transport? Wat is de impact op het milieu? En bij het vergelijken van dozen is het ook belangrijk om appels met appels te vergelijken, er zit veel verschil in kartonkwaliteit (karton sterkte). Dit laatste kan een groot effect op de prijs maar ook de sterkte van de doos hebben. Vergeet ook niet te denken aan levertermijn en leverbetrouwbaarheid van jouw dozenleverancier, wat heb je ten slotte aan een goedkope doos die te laat is.

De rol van een doos in de customer journey.

Unboxing videos zijn niet voor niets razend populair op Youtube. Vol smacht zit jouw klant te wachten op zijn bestelling. En de doos is dan vaak het eerste fysieke wat jouw klant ziet van jouw bedrijf. Een uitgelezen kans om door middel van een mooie doos onvergetelijke eerste indruk achter te laten. Dit kan eventueel met jouw huisstijl of een creatieve boodschap. Klanten willen een “cadeau-uitpak-ervaring”. Een mooie op gemaakte doos zonder overbodig vulmateriaal zodat ze niet met de “rommel” blijven zitten.

Een doos op maat is vaak veel goedkoper en zorgt voor een goede indruk van jouw bedrijf bij jouw klant.