Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Hoe ga je om met je debiteurenbeheer

by sannevermeulen on november 29, 2018

http://jebofinance.nl/ doet voor jou de financiële administratie en meer

Financiële administratie

Debiteurenbeheer wordt steeds een belangrijker onderdeel van de financiële administratie van de onderneming als het al niet het belangrijkste onderdeel is. Met een goed werkend debiteurenbeheer zorgt u ervoor dat openstaande facturen op tijd betaald worden, het contact met de klanten goed is, zo worden ook risico’s en kredietwaardigheid van (nieuwe)klanten in kaart gebracht om problemen te voorkomen. Hoe je nu om moet gaan met je debiteurenbeheer is per klant verschillend, maar hieronder treft u de basisprincipes aan voor een goede uitvoering van het debiteurenbeheer.

Contact met de klant

Als ondernemer bent je je zelf bewust dat goed klantencontact belangrijk is voor de onderneming. Het is daarom van belang dat u in alle vormen van klantcontact vriendelijk bent in de verwoording. U moet dit dan weer niet overdrijven maar op een juiste manier toepassen. Zo kunt u bij te late betaling aangeven dat volgens het systeem nog een factuur open staat dan in plaats van aan te geven dat de klant nog niet betaald heeft. De juiste verwoording van dingen kunnen zo beter overkomen zonder dat de relatie beschadigd zal worden.

Kort erop zitten

Met kort op het debiteurenbeheer zitten wordt bedoeld dat u direct betalingsherinneringen stuurt. Mocht blijken dat een klant het per ongeluk vergeten is  te betalen zal hij zo direct betalen. Zo kan je ook klanten laten weten dat ze goed in de gaten gehouden wordt of er betaald wordt of niet en zullen ze eerder geneigd zijn om te betalen. Het is ook je goed recht om herinneringen te mogen sturen van betalingen die nog gedaan moeten worden, als je blijft wachten kost het je ook alleen maar meer geld.

Bellen

Bellen is een effectieve manier om een goed lopend debiteurenbeheer te hebben. Door te bellen bij problemen of ondervindingen brengt u meer persoonlijkheid in het contact en zal het de sfeer en emotie van het contact beter overbrengen. Door te bellen kom je er ook direct achter wat er nu precies aan de hand is. Bellen is een zeer effectieve manier die je echt moet toepassen in de basis van het debiteurenbeheer.

Uitbesteden

Mocht je het nog steeds lastig vinden om een je debiteurenbeheer goed op te zetten heb je de mogelijkheid om het debiteurenbeheer uit te besteden. Bij uitbesteden laat je een derde partij de gehele of een gedeelte van het debiteurenbeheer overnemen. Bij de overname daarvan betaal je een percentage van het te innen bedrag, maar zullen ze je direct betalen. Zo kan je zelf weer verder zonder gezeur of irritaties over betaling naar klanten omdat jij daar niet meer overgaat maar de derde partij.