Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Kwart retailers last van internetstoring tijdens piekmomenten

by marcommit on oktober 31, 2018

Storingen leiden tot omzetderving tijdens de feestdagen

Amersfoort, 31 oktober 2018 – Bijna een kwart van de retailers (24%) geeft aan last te hebben van internetstoringen tijdens piekmomenten, zoals rond de feestdagen. Dit blijkt uit onderzoek van Omnia Connect, de internetprovider voor de zakelijke markt. De belangrijkste gevolgen waarmee retailers kampen zijn omzetderving (73%), een kassa die niet werkt (73%), een alarmcentrale die niet werkt (89%) en ontevreden klanten (61%).

Back-up is cruciaal

Het beperken van downtime is een primaire behoefte. Ondanks het belang van een stabiele internetverbinding en de negatieve gevolgen van een internetstoring, blijkt uit het onderzoek dat 37 procent van de retailers geen back-up voorziening heeft. Dit is een schokkend hoog aantal, als je bedenkt dat zonder een back-up niks meer werkt tijdens een internetstoring. Vooral zelfstandige ondernemers zetten een goede back-up met stipt op nummer één, zodat ze ‘always on’ kunnen zijn. Het is zaak dat retailers hun internet, telefonie en back-up de aandacht geven die ze verdienen door hun huidige stand van zaken in kaart te brengen.

Tom Mulder, Managing Director bij Omnia Connect: “Bij veel retailers waar ik over de vloer kom, zie ik maar weinig situaties waarin een back-up verbinding aanwezig is. Wanneer je naast je WiFi-netwerk een 4G-verbinding als back-up hebt ben je vrijwel zeker dat de zaken altijd door kunnen gaan. De kans dat deze twee verbindingen tegelijk storing ervaren is verwaarloosbaar.”

Voor het hele onderzoek kunt u kijken op: https://omniaconnect.nl/over-ons/it-in-de-winkelstaat/.

—-

Over het onderzoek:
Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau MarktEffect onder retailbedrijven in Nederland in opdracht van Omnia Connect. In totaal zijn er 309 respondenten ondervraagd; de personen binnen de retailorganisatie die beslissingen nemen over IT- en telecomfaciliteiten.

Over Omnia Connect:

Omnia Connect, internetprovider voor de zakelijke markt, is gevestigd in Amersfoort. Een goede infrastructuur is voor ieder bedrijf van essentieel belang voor het zo optimaal mogelijk renderen. Omnia Connect ondersteunt in een zo goed mogelijke infrastructuur en biedt een compleet aanbod aan.  De organisatie biedt een passende oplossing bij iedere behoefte en een waanzinnige service.