Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Maak indruk met je visitekaartje

by ARTICULUS.nl on januari 31, 2013

Of je een klant of een ander belangrijk persoon nog terug zal horen na je leuk gesprek hangt voor een groot deel af van je visitekaartje. Kan je er bijvoorbeeld wel voldoende informatie op terugvinden? En is alles  klaar en duidelijk leesbaar? Is het kaartje gemaakt van degelijk materiaal zodat het wat slijtage kan doorstaan?

Maar bovenal, wat zal ervoor zorgen dat jouw kaartje verkozen wordt boven al die andere kaartjes die verzameld zullen zijn?

Kortom, visitekaartjes drukken doe je niet zomaar. Je denkt er best goed over na en zorgt ervoor dat jouw visitekaartje de indruk nalaat die jij verdient!

Kom eens origineel uit de hoek

Stap af van het idee dat visitekaartjes altijd die saaie kleine kaartjes zijn met wat informatie en een logo. Wees eens origineel en zet er wat gezelligs, gewaagd of edgy op zodat het opvalt in de grote massa. Een visitekaartje is meer dan alleen wat gegevens uitwisselen want je kan door middel van dat kaartje een belangrijke indruk nalaten. En dat is een kans die je niet onbenut kan laten.

Kaartjes die opvallen doordat ze er anders uitzien, grappig of gewaagd zijn zullen niet snel vergeten worden. En dat is nu net waar je achter moet streven.
Je kan je visitekaartje omtoveren tot een vouwbaar nuttig voorwerp en zelfs afstappen van het 2D principe. Je kan zelfs het stereotype kaartje helemaal laten vallen en je gegevens op een popje of een koekje laten drukken.

Trek de lijn door

Nu we toch bezig zijn met het belang van een goede eerste indruk kunnen we het gelijk ook even hebben over de eerste indruk die je naleten met flyers.

Net zoals bij visitekaartjes is flyers drukken geen eenvoudige klus. Flyers worden meestal in grote oplages gedrukt omdat de mensen die een flyer in handen krijgen deze snel bekijken om vervolgens weg te gooien. Het doel is dus om als ontwerper de concentratie van de persoon vast te houden zodat de flyer effectief gelezen wordt en uiteindelijk zelfs bijgehouden.
Alle personen die actief zijn in het media gebeuren zullen het met mij eens zijn wanneer ik vertel dat iemand zijn concentratie vasthouden geen makkelijke opdracht is. Het beste wat je kan doen is eens buiten de conventies denken. Probeer de mensen te verrassen met iets grappig, nuttig, choquerend of vreemd.

Ook al zullen de uitvoeringskosten dan misschien wat hoger liggen dan het saaie drukwerk, het loont om eens die extra effort te maken. Met een kleiner aantal flyers zal je zo misschien wel meer reactie teweegbrengen dan hopen saaie flyers.