Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Meer dan driekwart van de retailers loopt omzet mis wegens internetstoring

by admin on september 20, 2018

Contant betalen verdwijnt nooit volgens retailer

Amersfoort, 20 september 2018 – Ruim driekwart van de retailers (77%) kampt weleens met internetstoringen in de winkel. Dit blijkt uit onderzoek van Omnia Connect, de internetprovider voor de zakelijke markt. In de meeste gevallen is deze storing opgelost binnen een uur (45%) of twee tot drie uur (33%). Negatieve gevolgen van een internetstoring zijn ontevreden klanten (39%), omzetderving (28%) en een kassa die niet werkt (27%). Een stabiele internetverbinding is onmisbaar om een optimale klantbeleving te bieden en vormt het fundament voor de beschikbaarheid van bepaalde diensten die over het internet lopen.

Contant betalen blijft
Daarnaast blijkt uit het retailonderzoek van Omnia Connect dat retailers het aantal pintransacties zien stijgen in de afgelopen twee jaar (67%). Toch gelooft meer dan de helft van de retailbedrijven dat contant betalen nooit verdwijnt in fysieke winkels (52%). Dit kan worden verklaard doordat retailers te vaak kampen met internetstoringen, waardoor contant geld een waardevol betaalmiddel blijft. Nieuwe betaalmanieren, zoals betalen met je mobiel en zelfs met cryptocurrency, zijn ook afhankelijk van een werkend internetsysteem.

Tom Mulder, Managing Director bij Omnia Connect: “Ondanks de enorme ontwikkelingen in de retailbranche op het gebied van technologie en communicatie, kampen retailers nog té vaak met een internetsysteem dat ze in de steek laat. Dit mag en kan niet gebeuren. Een betrouwbaar internetsysteem behoort tot de basisvoorziening van een winkel.”

Het hele onderzoek is te bekijken via: https://omniaconnect.nl/over-ons/it-in-de-winkelstaat/

Over het onderzoek: 

Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau MarktEffect onder retailbedrijven in Nederland in opdracht van Omnia Connect. In totaal zijn er 309 respondenten ondervraagt; de personen binnen de retailorganisatie die beslissingen nemen over IT- en telecomfaciliteiten.