Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Millennial loopt warm voor aanbiedingen op smartphone tijdens winkelen

by admin on augustus 31, 2015

Onderzoek toont significant verschil aan tussen jonge en oude generatie

De jonge generatie in de leeftijd 16 tot en met 34 jaar toont enthousiasme voor het gebruik van beaconing-techniek in winkels. Aerohive Networks® (NYSE: HIVE), specialist in wifi- en cloudgebaseerde mobiele netwerkoplossingen, vroeg aan ruim 1000 Nederlandse consumenten in hoeverre zij openstaan om aanbiedingen te ontvangen op hun telefoon, van winkels waarin zij zich begeven of waar zij langslopen. Ondanks het feit dat beaconing, de techniek die dit mogelijk maakt, in Nederland nog in de kinderschoenen staat, zegt 36 procent van de jonge generatie open te staan voor het ontvangen van relevante aanbiedingen. Dit is een significant verschil met de oudere generatie, in de leeftijd 35 tot en met 54 jaar (13%).

De beaconing-techniek is één van de meest innovatieve manieren binnen retail om klantbinding te optimaliseren en versterken. Door middel van de combinatie van de juiste software, wifi-verbinding en beacons kan een winkelier op een eenvoudige manier gepersonaliseerde aanbiedingen doen aan klanten die in de buurt zijn. Tevens maakt deze techniek het mogelijk om klanten te herkennen, inzicht te krijgen in de koophistorie en persoonlijke loyaliteitspassen te maken.

Gaby Kroet, regional sales manager Benelux bij Aerohive, over de uitkomst van het onderzoek: “Zowel de Nederlandse retailbranche als de consument is nog vrij terughoudend als het gaat om het gebruik van de beaconing-techniek. Een gemiste kans, want de retail heeft, mede dankzij tegenvallende cijfers, behoefte aan innovatieve oplossingen. Beaconing is één van de zaken die winkeliers kunnen oppakken om te innoveren. Zeker nu blijkt dat de jongeren van nu – die zijn geboren met een iPad in de wieg – de markt gaan betreden, kunnen winkeliers niet meer om deze ontwikkeling heen. Beacons en de bijbehorende software hebben in de VS hun toevoegde waarde al bewezen. Er zijn al wat Nederlandse retailers aan het experimenteren met beaconing, ik hoop dat er snel nog meer volgen.”

———-

Over het onderzoek

Het onderzoek is uitgevoerd door het onderzoeksbureau Markteffect, onder 1002 Nederlandse consumenten in periode 15 juli tot en met 17 juli 2015.

Over Aerohive Networks

Aerohive (NYSE: HIVE) ontsluit de kracht van zakelijke mobiliteit. De technologie van Aerohive biedt organisaties van alle omvang de mogelijkheid om een beroep te doen op mobiele technologie om de productiviteit te verbeteren, de betrokkenheid van klanten te vergroten en de groei van hun onderneming te bevorderen. Het in eigen beheer ontwikkelde mobiliteitsplatform van Aerohive wordt gebruikt door meer dan 14.000 bedrijven in alle delen van de wereld. Dit platform maakt gebruik van de voordelen van de cloud en een gedistribueerde architectuur om klanten geïntegreerde, intelligente, vereenvoudigde en kostenefficiënte netwerken te bieden. Het hoofdkantoor van het in 2006 opgerichte Aerohive bevindt zich in Sunnyvale in Californië.

“Aerohive” is een gedeponeerd merk van Aerohive Networks, Inc. Alle product- en bedrijfsnamen die in dit document worden vermeld zijn merken of gedeponeerde merken van hun respectieve eigenaars. Alle rechten voorbehouden.

Meer informatie is beschikbaar via www.aerohive.com

Volg Aerohive op Twitter, via de weblog, de community of op Facebook

Meer informatie
Marcommit
Lisanne van der Drift
035-5822730
Aerohive@marcommit.nl