Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Nestlé Wagner oogst succes als hoofdsponsor van de Zwarte Cross

by admin on juli 31, 2014

Big Pizza en de Zwarte Cross: een prima combinatie

 

Afgelopen weekend smulden weer veel Zwarte Cross-gangers van dikke Big Pizza’s op het grootste muziek- en motorspektakel van Nederland. Dit jaar bezochten maar liefst 185.276 festivalgangers de ‘Cross’, een nieuw recordaantal. Nestlé Wagner was dit jaar voor de derde keer hoofdsponsor van het bekende Achterhoekse festival. Gedurende het Zwarte Cross-weekend zijn maar liefst 53.280 Big Pizza-servings verkocht, opnieuw een groter aantal dan het jaar ervoor. De pizza met dikke bodem en het festivalpubliek passen nu eenmaal uitstekend bij elkaar.

 

Van 25 tot en met 27 juli 2014 vond weer het Zwarte Cross festival in Lichtenvoorde plaats, een gemoedelijk festival met motorcross, muziek, theater en nog veel meer. Ook dit jaar was Wagner op het festivalterrein en de camping aanwezig met diverse Big Pizza Punten. Hier waren halve Big Pizza’s verkrijgbaar in verschillende smaken: Hawaii, Texas, Cheese & Onion en Beef Jalapeños. Op de camping was de stand 24 uur lang geopend, waardoor nachtbrakers zelfs tot in de vroege uurtjes van Big Pizza konden genieten. Een hartige pizza gaat er prima in na een nacht feesten en doorhalen, ook als anti-katerontbijt.

 

Recordaantal Big Pizza’s verkocht

De Zwarte Cross staat bekend om zijn originaliteit, iets wat Nestlé Wagner zeer kan waarderen. De pizzaproducent ging drie jaar geleden dan ook graag in zee met de Feestfabriek, de organisatie van de Zwarte Cross. En met succes: de Big Pizza’s vonden gretig aftrek onder het festivalpubliek. In 2012 belandden 42.740 pizzaservings (halve pizza´s) in de monden van het festivalpubliek, in 2013 steeg het aantal tot 50.700. Dit jaar werd een recordaantal van 53.280 halve Big Pizza’s verkocht. Onder de bezoekers van ‘de Cross’ was de Big Pizza Texas favoriet. Deze sappige Big Pizza met zongerijpte tomaten, mozzarella en pikante peperoniworst ging het meest over de toonbank.

 

Hogere merkbekendheid

De Big Pizza-campagne in samenwerking met de Zwarte Cross heeft Wagner veel opgeleverd. Zo steeg de merkbekendheid van Nestlé Wagner jaarlijks aanzienlijk na de Zwarte Cross. Uit evaluatie van de voorgaande twee edities bleek dat er sprake was van een duidelijke stijging van de imagoscore onder 20-34-jarigen. Ook uit een enquête onder 900 Zwarte Cross-bezoekers kwam de populariteit van Big Pizza naar voren: 75% van de festivalgangers vond de Big Pizza van Wagner zeer goed bij het festival passen.

 

Over Nestlé Wagner GmbH

Nestlé Wagner GmbH is een van de grootste producenten van vriesverspizza in Europa. De pizzaspecialist maakt geen gebruik van kunstmatige aroma’s en smaakversterkers en streeft naar een 100 procent natuurlijke smaak op basis van de beste ingrediënten.

Op de Nederlandse markt is Wagner vooral bekend om de ‘Big Pizza’; diverse andere productgroepen als ‘Piccolinis’, ‘Sensazione’ of ‘Steenoven’ zijn echter eveneens in vele Nederlandse diepvrieskisten te vinden.

 

www.wagner-pizza.nl

www.facebook.com/wagnerpizzanederland

Big Pizza Punt 2014