Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Pro Contact gaat Belgische markt op met inbound recruitment campagnes

by admin on juni 26, 2019

Het Nederlandse Pro Contact, specialist op het gebied van inbound recruitment, gaat naar België. Het bedrijf opent deze zomer haar eerste vestiging in Antwerpen. Pro Contact is de eerste recruitmentpartij in België die met behulp van social media campagnes technische, logistieke en starters vacatures vervult. Door de groeiende economie en de krappe Belgische arbeidsmarkt is het aantal werkzoekenden op een historisch laagtepunt. Om toch aan geschikt personeel te komen, moeten potentiële kandidaten op een andere manier benaderd worden. Het uitvoeren van online campagnes maakt het mogelijk om latent werkzoekenden aan te spreken, die zich niet op de bestaande jobboards begeven. Onder de eerste klanten van Pro Contact in België bevinden zich Soleo Group en Van Moer Logistics.

Door de grens over te gaan, geeft Pro Contact invulling aan haar groeiambities. Dat hierbij gekozen wordt voor België is logisch, aangezien het gebruik van social media vergelijkbaar is met Nederland. Naar schatting zijn er in België 7,1 miljoen Facebook-, 3,7 miljoen LinkedIn- en 3,3 miljoen Instagramgebruikers. Naast social media campagnes staat Pro Contact haar klanten ook bij met het neerzetten van een uniek employer brand, het inrichten van landingspagina’s en werken-bij-sites, gamified recruitment (solliciteren via games) en 3D-fotografie, waarbij de potentiële kandidaat virtueel de nieuwe werkplek kan beleven.

Inbound recruitment

Inbound recruitment is een geheel nieuwe manier van sourcing, waarbij op maat gemaakte content over de betreffende vacature gepromoot wordt op de meest gebruikte social media kanalen van de doelgroep. In vergelijking met traditionele werving- en selectiebureaus liggen de kosten per hire bij online recruitment campagnes aanzienlijk lager. Dit komt doordat er meer kandidaten te targeten zijn en daarvoor een vast bedrag wordt betaald, ongeacht het aantal kandidaten.

Noud Baijens, oprichter en directeur van Pro Contact: “Wij zijn verheugd om aan te kondigen dat we een vestiging in Antwerpen openen. Wegens de specialistische kennis die wij hebben over functies in de sectoren logistiek, transport, automotive, klantcontact, industrie en infrastructuur kiezen wij ervoor om ons hier verder op te focussen over de grens. Wij ervaren dat de social media kanalen in België nog weinig worden ingezet om de zoektocht naar personeel te laten slagen. Dit terwijl de markt vergelijkbaar is met de Nederlandse en de vraag naar bijvoorbeeld technisch personeel ook hier enorm groot is. Met onze social media campagnes bieden wij organisaties hier een oplossing op maat voor.”

—–

Over Pro Contact

Pro Contact is expert op het gebied van inbound recruitment. Middels online campagnes die verspreid worden via social media en Google wordt iedereen die gebruikmaakt van het internet een potentiële sollicitant. Door de moderne aanpak blijven de kosten per hire (CPH) laag en worden latent werkzoekenden eenvoudig bereikt. Het bedrijf focust zich op functies in de sectoren logistiek, transport, automotive, klantcontact, industrie, bouw en infrastructuur. Pro Contact heeft vestigingen in Amsterdam en Antwerpen. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en een omzet van 3 miljoen euro. Klanten van Pro Contact in Nederland zijn onder andere uitzendbureau Synergie, industriebouwer Willy Naessens en kraan- en transportbedrijf Sarens.

Voor meer informatie kijk op www.procontact.nl of LinkedIn en Facebook.