Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Reclames op tv

by stefanderuijter on september 21, 2018

Misschien wel één van de meeste storende dingen wanneer je van plan bent even lekker televisie te kijken, de reclames. Tegenwoordig wordt men overspoeld met reclames en begint het er op te lijken dat er meer zendtijd voor reclames is dan dat er zendtijd is voor normale televisieprogramma’s. Dit heeft er natuurlijk alles mee te maken dat er voor televisiezenders veel geld geboden wordt voor het uitzenden van reclames en dat dit voor hen dan ook aantrekkelijk is.

Verhouding

 

Door de jaren heen is de verhouding van zendtijd en reclametijd enorm veel veranderd. Waar er ver in het verleden toen de televisie misschien zelfs nog wel een beetje nieuw was waren we nog niet eens bekend met reclame. Er bestond geen reclame en er was dan ook nog geen markt voor. Naarmate de jaren toenamen, de technologie zich ontwikkelde en steeds meer huishoudens een televisie in hun woonkamer hebben is het voor commerciële bedrijven steeds aantrekkelijker geworden om te adverteren op de televisie door middel van reclames. Echter is dit natuurlijk voor de kijker steeds irritanter want reclames kijken vind niemand leuk. Gelukkig krijg je met gebruik van de DVB Mosaic een duidelijk overzicht van de kanalen die uitgezonden worden op de televisie. Zo kan je wanneer er reclame is direct zien bij welke zenders er ook reclame is en kan je eenvoudig switchen van zender.

 

Extern

 

Echter is het niet alleen op televisie waar je veel reclame tegenkomt. Denk maar eens aan de folders die door de brievenbus worden gegooid of de reclames op het internet, tegenwoordig kan je geen Youtube video meer bekijken zonder dat je eerst een advertentie te zien krijgt die je voor minimaal vijf seconden niet kan wegklikken en dus wel moet bekijken. Ook wanneer je met de auto op de weg zit zie je links en rechts de ene reclame na de ander voorbij komen. Kortom, we leven tegenwoordig in een wereld waar je overspoeld wordt door reclames.