Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Recruitment van nieuwe werknemers

by admin on oktober 4, 2017

Er is vandaag de dag veel meer mogelijk dan vroeger om ervoor te zorgen dat je de juiste werknemer aanneemt. Deze mogelijkheden zijn vooral uitgebreid, doordat er steeds meer online mogelijk is. Er is bijvoorbeeld recruitment software waarmee mensen via een video kunnen solliciteren, zodat je al een goed beeld van een persoon hebt zonder dat deze op sollicitatiegesprek is geweest. Dit artikel zal je een aantal zaken laten zien die je kunnen helpen bij online recruitment.

Het functieprofiel

Of je nu online gaat proberen iemand te werven of via een bureau of in de krant, een goed functieprofiel is altijd van groot belang. Dit zorgt ervoor dat potentiële kandidaten al goed voor zichzelf kunnen bepalen of ze voldoen aan het functieprofiel. Is dit profiel vrij vaag en algemeen dan zal je veel sollicitanten krijgen die niet aan de eisen voldoen. Natuurlijk zullen ook mensen bij een gedetailleerd functieprofiel soms nog steeds solliciteren ondanks dat ze hier niet aan voldoen. Deze groep zal echter wel kleiner zijn.

Recruitment via Social Media

Nadat je een goed functieprofiel en een goede vacature hebt gemaakt is het tijd om de vacature onder de aandacht te brengen. Het is belangrijk om hiervoor de juiste kanalen te kiezen. Het verspreiden van een vacature via Social Media kan ervoor zorgen dat veel mensen in korte tijd de advertentie te zien krijgen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van het aantal likes van de bedrijfspagina en het aantal mensen dat de vacature liket of deelt. Richt je je op mensen die nog studeren of net klaar zijn met studeren dan kan Facebook een goede methode zijn, aangezien bijna 90% van de jongeren in Nederland dit kanaal gebruikt. Richt je je op oudere leeftijdsgroepen dan Is LinkedIn vaak een betere methode om de juiste doelgroep te bereiken.

Vindbaarheid

Als mensen zoeken naar een bepaalde baan, waarvoor jij een vacature open hebt staan dan wil je dat ze deze vinden als ze zoeken op Google. Dit kan door de vacature online te zetten bij grote vacaturesites. Deze hebben een hoge autoriteit opgebouwd waardoor vacatures van deze websites vaak eerder in de zoekresultaten worden weergegeven als iemand zoekt naar een dergelijke vacature. Daarnaast is het mogelijk om een online marketingbureau te benaderen om je hierbij te helpen. Echter zal een online marketingbureau ook niet kunnen garanderen dat de advertentie snel bovenaan komt te staan in de zoekresultaten.

Het internet blijft zich ontwikkelen en ook voor recruitment is het daarom belangrijk om alle ontwikkelingen in de gaten te houden. Het toepassen van de beschikbare online tools om de juiste persoon te werven kan je een hoop tijd schelen.