Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

SAP Hybris gaat verder als SAP Customer Experience

by marcommit on juni 8, 2018

‘s-Hertogenbosch — 8 juni 2018 Tijdens hun jaarlijkse SAPPHIRE NOW conferentie in Orlando maakte SAP bekend dat de SAP Hybris-, Gigya-, and CallidusCloud-oplossingen samen verder gaan als SAP Customer Experience. Deze naam sluit beter aan bij de missie van SAP om met vertrouwde customer experiences bedrijven te helpen om zich te onderscheiden.

Steeds meer organisaties houden zich bezig met het optimaliseren van de customer experience. Dit onderwerp staat dan ook vaker bovenaan de beleidsagenda. Beslissingen worden genomen met de consument in ogenschouw, waarbij een relatie met klanten opbouwen prioriteit blijkt. De juiste CRM-tool kan de transitie naar een klantgericht bedrijf vergemakkelijken. Dat SAP een belangrijke speler is op CRM-gebied, wordt nu ook weergeven in de merknaam. De naamsverandering gaat gepaard met een nieuwe customer experience suite: SAP C/4HANA. Deze suite biedt bedrijven de mogelijkheid om de complete customer experience te managen. Hiermee verschuift de focus binnen CRM van het automatiseren van sales naar het centraal zetten van de klant.

Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Customer Experience, vertelt over de naamsverandering: “Door een perfecte customer experience te bieden, kunnen bedrijven zich onderscheiden van de concurrentie. SAP biedt software-oplossingen die dit mogelijk maken. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze oplossingen eenvoudig zijn in gebruik. Voortaan staat de customer experience centraal in ons merk en dragen we onze identiteit naar buiten uit. SAP Hybris heet daarom vanaf nu SAP Customer Experience.”

Binnen SAP Customer Experience zijn er vijf onderscheidende cloud-diensten die de front office oplossingen van SAP vormen: SAP Marketing Cloud, SAP Sales Cloud, SAP Service Cloud, SAP Commerce Cloud en SAP Customer Data Cloud.

Aankoop Coresystems
Naast de naamsverandering kondigt SAP Customer Experience ook de aankoop van Coresystems aan. Dit AI-gestuurde platform is nu onderdeel van de SAP Service Cloud. Het biedt de mogelijkheid om field service activiteiten vooraf te plannen in real time. Daarnaast voegt Coresystems een mobiele app toe die techneuten ondersteunt tijdens hun veldwerk, met installaties, onderhoud en reparaties.

De Bruijn is blij met deze uitbreiding van de SAP Service Cloud: “De combinatie van Coresystems met de Internet of Things oplossingen en asset netwerken van SAP, zorgt dat onze visie rondom een slimme organisatie nu ook werkelijkheid wordt voor customer services. Met deze software kunnen organisaties proactief gaan handelen en reparaties uitvoeren voordat het probleem wordt opgemerkt door de gebruikers. Dit zorgt voor tevreden klanten en minder downtime. Met deze uitbreiding van ons portfolio verwachten we bij te kunnen dragen aan een nieuwe vorm van field services.”

——
Over SAP
Als marktleider in bedrijfssoftware helpt SAP kleine, middelgrote en grote bedrijven met de stroomlijning van hun bedrijfsvoering. De oplossingen van SAP stellen organisaties in staat aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen, waardoor ze de concurrentie voor kunnen blijven. Op dit moment gebruiken meer dan 263.000 klanten software van SAP om winstgevend te opereren en duurzaam te groeien. Voor meer informatie kunt u terecht op www.sap.com.

Meer informatie
Marcommit
Arlieke Tammer
035-5822730
saphybris@marcommit.nl