Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Tips voor relatiegeschenken

by admin on januari 30, 2017

De keuze is enorm en daarom is het ook lastig te bepalen welk relatiegeschenk je moet geven. Kies je iets groots of kleins, een serieus geschenk of een grappig geschenk? Er zijn verschillende zaken die je in de gaten moet houden bij het geven van relatiegeschenken en er zijn dus een aantal zaken waar je rekening mee moet houden bij het bepalen wat voor geschenk je gaat geven.

Duidelijk doel

Als je een geschenk weggeeft moet dit passen in het marketingplan. Bepaal van tevoren wat je wilt bereiken met het geven van het relatiegeschenk Enkele voorbeelden hiervan zijn; het binden van je bestaande klanten, het aantrekken van nieuwe klanten of de naamsbekendheid vergroten. Zorg ervoor dat het doel meetbaar is, zodat je achteraf ook kan bekijken of de relatiegeschenken het gewenste effect hebben.

Blijf dicht bij jezelf

Als je geen hip en modern bedrijf bent ga dan ook geen hippe of populaire cadeautjes weggeven. Dit komt niet overeen met de bijvoorbeeld formele uitstraling die je bedrijf heeft. Als een formeel bedrijf wel dit soort geschenken weggeeft komt dit waarschijnlijk geforceerd over op de ontvangers. Vooral bij jongeren zal dit je imago geen goed doen. Jongeren zijn namelijk erg gevoelig voor marketing die “niet klopt”. Zorg dat het geschenk de uitstraling van het bedrijf extra benadrukt. Dus een hip bedrijf geeft hippe geschenken, een origineel bedrijf geeft originele geschenken en een saai bedrijf geeft ook wat saaiere geschenken weg.

Originaliteit

Geschenken als bekers, sleutelhangers, pennen, usb-sticks en opladers worden enorm vaak gegeven. Dit betekent dus dat het niet erg origineel meer is om deze te geven. Het kan zijn dat dit geschenk perfect aansluit op jou doelgroep maar de kans is groot dat andere geschenken beter passen bij de doelgroep. Een geschenk wat beter past bij de ontvanger zal meer gewaardeerd worden en ook beter onthouden worden.

Vooral op plekken en momenten dat iedereen relatiegeschenken uitdeelt is het belangrijk om te zorgen dat jouw geschenk opvalt. Op beurzen, evenementen of tijdens kerst geeft ieder bedrijf geschenken weg. Als jij dan de tiende bent die een pen weggeeft zal iemand jouw bedrijf niet onthouden. Het is dus belangrijk om dan een origineel geschenk weg te geven dat aansluit bij het imago van het bedrijf. Helaas kan origineel wel duurder zijn, helemaal als je iets laat ontwerpen.