Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Van concept naar uitleganimatie

by admin on februari 17, 2018

Bij het maken van een uitleganimatie komt een hoop kijken. Een uitleganimatie wordt namelijk vakkundig in elkaar gezet door echte experts. Benieuwd hoe dit in zijn werk gaat? Lees het hieronder.

 

Concept

Ten eerste wordt natuurlijk met het desbetreffende bedrijf nagedacht over het bericht dat overgebracht moet worden via de uitleganimatie. Het is belangrijk dat dit duidelijk is voor de producent van de uitleganimatie. Vervolgens worden alle wensen en behoeften van deze persoon besproken en wordt de stijl van de video bepaald. Gaat het bijvoorbeeld om de lancering van een nieuw product voor een kapperszaak? Dan worden er zaken besproken als: welke eigenschappen van het product moeten naar voren komen? Wordt het een humoristische video of juist een informatieve video? Is het belangrijk dat de huisstijl van het bedrijf naar voren komt in de video? En ga zo maar door.

 

Storyboard

Wanneer de experts de boodschap die overgebracht moet worden duidelijk in beeld hebben wordt er een storyboard gemaakt. Een storyboard, ook wel verhaalbord genoemd, laat alle scenes van de uitleganimatie zien. Geeft de desbetreffende persoon waarvoor de uitleganimatie voor bedoelt is goedkeuring? Dan kan het tekenen beginnen!

 

Tekenen

De experts laten in dit stadium het idee tot leven komen door middel van getekende personages. Deze illustraties worden eerst op papier getekend en vervolgens in een programma, zoals Adobe, uitgewerkt.

 

Productie

Na het tekenen kan de productie van de video beginnen. Alle animaties worden versneld achter elkaar gezet, er ontstaat een bewegend beeld.

 

Effecten

Als laatste worden er effecten toegevoegd aan de uitleganimatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een voice-over of verschillende muziekjes.

 

Is de persoon waarvoor de uitleganimatie is gecreëerd tevreden? Dan zit het werk van de experts erop. De klant kan nu zijn of haar video verspreiden via social media kanalen, gebruiken als reclamevorm in de Pathè bioscoop of de uitleganimatie gebruiken tijdens presentaties.