Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Donatiedeals, korting in ruil voor eenmalige en anonieme donatie

by admin on januari 29, 2013

Met de collectebus langs de deur brengt steeds minder op, en werving van donateurs door middel van straatverkopers brengt steeds meer irritatie met zich mee. Twee jonge studerende ondernemers beseften dat dit anders kon, en hebben een nieuw model voor fondsenwerving gelanceerd: Donatiedeals.nl.

Uit onderzoek ‘Vermogen om te geven’ (18 sept, 2012) van ABN AMRO bleek dat de huidige wijze van fondsenwerving steeds minder geld in het laatje brengt voor goede doelen. Men moet op zoek naar alternatieven om doneren nieuw leven in te blazen. Modellen waarin de consument direct iets terugkrijgt voor zijn of haar steun, blijken succesvol.

Studenten Wouter Zwarekant en Richard van der Horst spelen hier slim op in met hun concept Donatiedeals, wat volgens hen ‘doneren weer leuk maakt’. Als vierdejaars studenten van de opleiding Media, Informatie en Communicatie (Hogeschool van Amsterdam) kregen zij de opdracht een eigen onderneming uit te denken, en dit fictief te vermarkten door het schrijven van een marketingplan.

“Op een gegeven moment beseften wij dat we iets moois in handen hadden, waar wij potentie in zagen. We hebben dit vervolgens zeer concreet uitgewerkt en ons afgevraagd: hoe kunnen wij met onze kennis doneren nieuw leven in blazen?”, aldus Wouter Zwarekant. Na ruim een jaar voorbereidingen is Donatiedeals.nl eind november online gegaan.

Op Donatiedeals.nl doneert de consument eenmalig en anoniem een vastgesteld bedrag aan een goed doel. In ruil voor zijn donatie ontvangt de consument een exclusieve korting op een product, vakantie, dagje weg of arrangement. De donatie gaat voor 100% naar het goede doel, en de korting is altijd minimaal twee keer zo groot als de donatie.

Omdat het verdienmodel van Donatiedeals aan de kant van de bedrijven ligt, levert een donateur direct iets op en heeft het goede doel dus een model van fondsenwerving in handen dat geen kosten met zich meebrengt.

Momenteel werkt Donatiedeals al samen met goede doelen als Spieren voor Spieren, dance4life en War Child. Judith Bouwman, actie coördinator van War Child Nederland, is enthousiast over het product van de twee studenten: “Het idee van Donatiedeals vinden wij zeer uniek en innovatief. Twee jonge ondernemers hebben hun krachten gebundeld en zetten Donatiedeals volledig op de kaart. Wij van War Child, waarderen het enorm dat we aan Donatiedeals gekoppeld zijn. Dankzij dit initiatief kunnen wij nog meer kinderen helpen. Kinderen die niet in oorlog mogen thuishoren.”

—————————————————————————-

Noot voor de redactie:

Bekijk de Donatiedeals video: http://youtu.be/U6WXWZTq7qA Voor meer informative kunt u contact opnemen met:

Wouter Zwarekant Marketing manager E-mail: Wouter@donatiedeals.nl Tel: 0229 – 552260 / 06-41796139

Link naar de website http://www.donatiedeals.nl