Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Het kiezen van een domeinnaam: tips en tricks

by admin on juni 26, 2015

Als je een website online wilt zetten moet je vanzelfsprekend eerst een domeinnaam hebben. Maar wanneer heb je dan eigenlijk een goede domeinnaam?

Een goede domeinnaam is een essentieel deel van je website. Je domeinnaam is namelijk een gedeelte van de uitstraling van je bedrijf en geeft aan de bezoekers aan waar je website over gaat en wat ze op je website kunnen vinden.

In dit artikel wordt uitgelegd wanneer een domeinnaam goed is en waar je op moet letten bij het kiezen van een domeinnaam.

Wanneer is een domeinnaam goed?

Voordat je een goede domeinnaam gaat registeren, moet je weten wat een goede domeinnaam eigenlijk precies is. Helaas zijn er geen regels voor een goede domeinnaam opgesteld, maar er zijn wel handige richtlijnen.

Gelukkig leggen we in dit artikel uit waar je op moet letten bij het kiezen van een domeinnaam.

Probeer je bij het kiezen van een domeinnaam aan de volgende punten te houden:

  • Probeer de domeinnaam zo kort mogelijk te registeren. Hoe korter de domeinnaam is, hoe gemakkelijker hij is om te onthouden;
  • Kies een domeinnaam waarin naar voren komt waar de website over gaat;
  • Registreer je domeinnaam met .NL als je je enkel wilt richten op Nederlanders, en gebruik .COM als je ook buiten Nederland bezocht wilt worden.

Weet je nog niet precies hoe je moet kiezen? Dan kun je de professionele hulp van https://www.nl-xs.com inschakelen.

Denk niet te lang na

Vaak kijken mensen die een nieuwe domeinnaam gaan zoeken direct naar de Google Zoekwoord Planner. Met dit handige hulpmiddel kun je namelijk precies zien hoeveel mensen er iedere maand op een bepaald zoekwoord zoeken in Google. Aan de hand van deze gegevens kun je zien of een zoekwoord populair is.

Natuurlijk is het handig om dit soort dingen te weten, maar wees er niet te afhankelijk van. Het gaat er uiteindelijk om dat de domeinnaam bij jou en jouw bedrijf past en dat het aangeeft waar de website over gaat.

Denk niet te lang na bij het kiezen van een domeinnaam. Soms kan een goede domeinnaam uit het niets in je op komen.