Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Ice-Watch Marketing

by admin on augustus 28, 2012

Sinds de lancering van Ice-Watch in 2007 zijn er meer dan 4,2 miljoen exemplaren verkocht in ongeveer 100 landen, en heeft het meer dan 10.000 verkooppunten. Wat maakt Ice-Watch zo succesvol. Net als ieder ander succesvol merk (denk aan Apple) zit er een ijzersterke marketingstrategie achter. Hoe ziet deze eruit van Ice-Watch? De 4 P´s van de marketingmix (voor degene die hiermee bekend zijn) in het kort:

Product
Het product van Ice-Watch bestaat uit transparante, kleurijke, en uitdagende (F*** Me I´m Famous) ontwerpen met een knipoog naar luxe. Trendy en hip staat centraal in het concept. Ice-Watch heeft veel verschillende collecties ontworpen gericht op alle leeftijden. Het is begonnen met de Classic Clear collectie, gevolgd door de Sili Forever collectie. Deze collecties zijn nog steeds best sellers. De van goede kwaliteit horloges gemaakt van kunstof (vaak met stainless steel kast), zijn voorzien van mineraal glas, en beschikbaar in verschillende maten.

Plaats
De Ice-Watch horloges worden ontworpen in België en geproduceerd in China. Maandelijks heeft het een productiecapiciteit van 500.000 stuks. Inmiddels heeft het merk ongeveer 10.000 verkooppunten in meer dan 100 landen.

Prijs
Ice-Watch
 is in slechts vijf jaar tijd één van de leidende merken op het gebied van goedkope designhorloges geworden. De horloges zijn vanaf €59,- te koop. De Ice-Watch Stone Black Plastic is het duurste exemplaar.

Promotie

Social Networks
Ice-Watch maakt optimaal gebruik van internet. Social Networks sites als Facebook en Twitter zijn tegenwoordig niet meer weg te denken als online marketinginstrument. Ice-Watch heeft als enigste Belgische merk meer dan een miljoen volgers op hun Facebook fanpage.

Offline
Om een sterk merk te bouwen moet het marketing team van Ice-Watch creatief zijn om overal aanwezig te zijn. Ice-Watch is dan ook altijd opzoek naar cross-marketing acties. Zo is Ice-Watch onder andere officieel sponsor van het IZOD Indy Car team in Amerika.

Celebrities
Verder maakt Ice-Watch sterk gebruik van bekende sterren. De Ice-Watch horloges zijn te zien in verschillende music video clips. Voorbeelden zijn David Guetta, Katy Perry, Black Eyed Peas, The Saturdays, No Doubt, en Ben Saunders.

Verpakking
Tot slot behoort de verpakking ook tot de marketingstrategie van Ice-Watch. De verpakking is zo gemaakt dat het makkelijk opstapelbaar is voor de Ice-Watch verzamelaars. De verpakking waarin de Ice-Watch wordt geleverd lijkt op een legoblokje in dezelfde kleur van de horloge.