Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Interactieve marketing met narrowcasting

by admin on december 23, 2015

Heb je ze wel eens zien hangen? Die beeldschermen in de winkel met een boodschap erop. Deze beeldschermen worden gebruikt voor narrowcasting. In dit artikel komt het nut van narrowcasting verder naar voren en wordt verteld hoe je narrowcasting het beste kunt toepassen.

Narrowcasting VS broadcasting

Narrowcasting en broadcasting zijn elkaars tegenpolen. Zo wordt broadcasting alleen toegepast in de vorm van massacommunicatie naar een groot publiek, zoals een reclame op TV of een spotje op de radio. Narrowcasting is het communiceren met audiovisuele berichten aan slechts één specifieke doelgroep. Dit kunnen de klanten in een winkel zijn, maar ook het personeel van een bedrijf of gebruikers van het openbaar vervoer. Denk bijvoorbeeld aan de beeldschermen in de trein of de filmpjes bij de tandarts. Hierdoor is narrowcasting een onderdeel van instore marketing en shopper-marketing. Narrowcasting speelt namelijk vooral in op de instore beslissingen van de consument, zoals impulsaankopen.

Narrowcasting als instore marketing instrument

In de detailhandel worden de narrowcasting beeldschermen voornamelijk gebruikt voor instore marketing en interne communicatie. Zo worden er afbeeldingen en spotjes vertoond waarin een bepaalde reclameboodschap naar de consument gecommuniceerd wordt. Denk bijvoorbeeld aan kortingen en huidige actie’s.

Echter kan digital signage ook gebruikt worden om bepaalde informatie over het bedrijf naar de klant te communiceren, zoals een weerbericht, lokale nieuwsberichten, verjagen van werknemers en ontwikkelingen binnen het bedrijf. Verder wordt narrowcasting ook veel gebruikt bij tandartsen in de vorm van filmpjes over bepaalde ingrepen. Of in de bus om overstapinformatie naar de reiziger te communiceren.

Interactieve marketing met narrowcasting

Narrowcasting hoeft niet enkel gebruikt te worden als vast schermen met een aantal berichten. Er zijn namelijk ook narrowcasting schermen met touchscreen, waardoor er interactie plaats kan vinden tussen de klant en de content op het scherm.

Interactieve narrowcasting biedt tal van mogelijkheden voor zowel uw organisatie als voor de klant of bezoeker. Zo kan een interactief narrowcastingsysteem ingezet worden als digitale verkoophulp, persvoorlichter of als een wachtverzachter voor de bezoekers. Want wat is er leuker dan een eigen scherm, waarbij je op huidige locatie de nodige informatie kunt opvragen en er ook meteen iets mee kunt doen?