Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

Onderzoek CRM Partners onthult grootste ergernissen boeren in relatie met leverancier

by admin on april 28, 2014

Barneveld, 28 april 2014 – Boeren in Nederland vinden het niet nakomen van afspraken de grootste ergernis in de relatie met hun leveranciers. Eén op de drie boeren zet deze ergernis op nummer 1. Drammerigheid of zeuren staat op nummer 2 in de top 5, op de voet gevolgd door onaangekondigd langskomen. De vierde grote ergernis is wanneer de boer zich door zijn leverancier niet serieus genomen voelt en op 5 staan leveranciers die onduidelijke of onvolledige informatie verstrekken. Deze top 5 komt naar voren uit onderzoek van CRM Partners, specialist in implementaties van Microsoft Dynamics CRM in de agrisector, waarin boeren gevraagd werd waar ze zich het meest aan ergeren bij hun leveranciers.

Op de vervolgvraag wat een reden zou zijn om de relatie met een leverancier te beëindigen, is het niet nakomen van afspraken doorslaggevend voor boeren. Slechte kwaliteit en prijs komen in de top 5 van ergernissen niet voor, maar worden wel als reden genoemd om de relatie met een leverancier niet voort te zetten.

Herman Bodewes, verantwoordelijk voor het AgriLab bij CRM Partners: “In de nauwe relaties die boeren met hun leveranciers onderhouden, ontstaat er wel eens wat wrijving. Maar geen enkele leverancier wil natuurlijk dat een klant zich aan hem ergert. In het licht van de huidige economische ontwikkelingen neemt het belang van customer relationship management  toe. Niet alleen in het bedrijfsleven, maar ook in de agrarische sector. De vraag is hoe leveranciers inspelen op hun bijzondere relatie met de boer. Uit ons onderzoek blijkt dat er voor leveranciers in de agrarische sector nog altijd veel kansen liggen in het bouwen aan persoonlijke relaties met hun klanten.”