Plaats uw persbericht!

Op deze website kunt u gratis uw persbericht plaatsen met daarin een verwijzing (link) naar uw eigen website. Het plaatsen van deze link draagt bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines. Leest u voordat u een persbericht plaatst wel even de voorwaarden.

Meld u nu gratis aan en begin direct met schrijven!

SEO en SEA, hoe en wat?

by admin on juli 29, 2015

Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising zijn 2 manieren om er voor te zorgen dat je website goed wordt gevonden in zoekmachines zoals Google of Bing. Beide manieren hebben zo hun voor- en nadelen, en daarom is het ook verschillend of er beter SEO, SEA of misschien beide ingezet kan worden. In dit artikel wordt voornamelijk ingegaan op wat SEO en SEA precies inhouden en wat je er op korte of lange termijn mee kan bereiken.

Wat is Search Engine Optimization, oftewel: SEO?

SEO is een manier om hoger te scoren in de gratis resultaten van Google. Door middel van het gebruik van de juiste zoekwoorden op de juiste plaatsen in de juiste hoeveelheden kun je er voor zorgen dat je website beter wordt gevonden op relevante zoektermen. Het grote voordeel van SEO is dat hier geen kosten aan verbonden zijn. Helaas zit er ook nog een nadeel aan vast, je ziet namelijk pas na een lange tijd echt resultaat.

AdWords

Wat houdt SEA (Search Engine Advertising) in?

SEA houdt in dat je met je website adverteert in Google. Zo kun je binnen een snelle tijd top posities bereiken in de betaalde zoekresultaten in Google. Je kunt hierbij adverteren op bepaalde zoekwoorden waarvoor je een prijs per klik betaald. Je kunt er dus voor kiezen om een bepaald bedrag in te zetten voor een bepaald zoekwoord. Wanneer het maximale aantal klikken is bereikt word je pagina niet meer getoond tussen de Google advertenties. Het grote voordeel hiervan is dat je binnen een zeer korte tijd top posities kunt bereiken in Google. Ook kun je te alle tijden je advertenties aanpassen of bijvoorbeeld uitbreiden.

Of je voorkeur nu liever uitgaat naar SEO, SEA of het inzetten van beide, met zowel SEO als SEA kun je veel bereiken in betaalde en onbetaalde zoekresultaten. Zeker wanneer je er voor kiest om dit uit te besteden aan een professioneel online bureau. Zij houden zich dagelijks bezig met alles wat er online gebeurt op het gebied van SEO en SEA, en zijn dus ook op de hoogte van de nieuwste online trends. Wat naast SEO en SEA ook nog een mogelijk is, is een Google AdWords te starten. Via deze campagne kun je hetzelfde bereiken als met zoekmachine marketing. Kijk daarom eens naar de mogelijkheden.